2011. április 12., kedd

Sarkosan fogalmazva Szentmihályi Szabó Péter

Sarkosan fogalmazva Bővebben a mai Magyar Hírlapban

Amikor egy liter benzin ára meghaladta az ezer forintot, mindenkinek be kellett látnia, hogy a belső égésű motornak befellegzett, hiszen az alternatív üzemanyagok literenkénti ára még ennél is magasabb volt. A tömegközlekedés is akadozni kezdett, aztán már csak a villamosok jártak, a földalatti és a vonatok a villamosított pályákon. Rohamosan nőtt az igény az olcsó, kínai kerékpárok iránt, de megjelentek az első lovasok és szekerek is a városi utcákon. A lovak ára is az egekbe szökött, bár a drága takarmány miatt ez sem bizonyult túl jó üzletnek. A gépkocsik többsége békésen rozsdásodott a parkolókban és garázsokban, az optimisták időnként még beindították néha a motort, de kezdtek úgy nézni a hasznavehetetlen autókra, akár a megunt szeretőkre. A levegő tiszta lett, az emberek egyre szívesebben sétálgattak az utcán, az aluljárókat már nem használták, mert alig volt forgalom a felszínen, csak lovas rendőrök és néhány úrlovas koptatta az aszfaltot. Az autópályák teljesen elnéptelenedtek, felrepedeztek és megjelentek a gyomok, az autópálya-kezelők tönkrementek és kivonultak az országból. A fővárosban kisvártatva megjelentek a lóvasutak, a ló vontatta omnibuszok és a hintók, a taxivállalatok bricskái és a riksák pedig az úri közönség szolgálatára álltak, míg a legnagyobb uraságok gyaloghintón mentek az Országházba. Az égen is egyre kevesebb repülőgép tűnt fel, mert már csak a milliárdosok tudták megvenni a jegyet, viszont fellendült a léghajózás, és persze örvendetesen növekedett a vízi utak forgalma is. Igazi, békebeli világ köszöntött be, alig volt komoly baleset, de még a bűnesetek száma is jelentősen csökkent, mert a tolvajok és rablók nem tudtak gyorsan elmenekülni. Újjáéledtek a fasorok, a plázák nagy parkolóit befüvesítették, a plázákat pedig lebontották. Így történt. Aki nem hiszi, várja ki a végét!
Szentmihályi Szabó Péter

Keresés ebben a blogban