"A házi feladat a tanulók önálló, a tanítási órák között végzett tevékenységén alapuló oktatási módszer. Világosan közölni kell a tanulókkal a házi feladatok elkészítésének szabályait és a mulasztás konzekvenciáit." forrás "...még felnőttkorban is azt látjuk, hogy azt csináljuk igazán jól, és az
nem árt meg nekünk, amit szeretünk. Az utált, kikényszerített
tevékenységen „nincs áldás”, és testi-lelki értelemben roncsol." forrás
"Ezért például a tanárok kifejezetten ódzkodnak attól, hogy megbuktassák a gyerekeket. Ez Sahlberg szerint teljesen logikus, a buktatás és azzal együtt járó évismétlés ugyanis egy nagyon rossz eszköz a gyerekek hiányosságainak kezelésére.
Egyrészt azért mert a buktatás demoralizáló hatású, és teljesen leépíti a diák önértékelését, aki azután még kevésbé lesz motivált a tanulásban. Hatékonynak sem lehet nevezni, hisz a teljes évfolyamot meg kell ismételni. Ehelyett a finnek szerint inkább azokra a tantervi részletekre kell koncentrálni, amellyel a gyereknek problémája akadt." forrás
Reflektív gondolkodás fejlesztése
"Ezért például a tanárok kifejezetten ódzkodnak attól, hogy megbuktassák a gyerekeket. Ez Sahlberg szerint teljesen logikus, a buktatás és azzal együtt járó évismétlés ugyanis egy nagyon rossz eszköz a gyerekek hiányosságainak kezelésére.
Egyrészt azért mert a buktatás demoralizáló hatású, és teljesen leépíti a diák önértékelését, aki azután még kevésbé lesz motivált a tanulásban. Hatékonynak sem lehet nevezni, hisz a teljes évfolyamot meg kell ismételni. Ehelyett a finnek szerint inkább azokra a tantervi részletekre kell koncentrálni, amellyel a gyereknek problémája akadt." forrás
Reflektív gondolkodás fejlesztése